Cel
Cel szkolenia
Ustawa z dnia 18 listopada 2020 roku o doręczeniach elektronicznych wdrożyła do polskiego systemu prawnego zasady doręczania korespondencji drogą elektroniczną. Szkolenie ma za zadanie zapoznać uczestników z pojęciami zawartymi w ustawie oraz praktycznego wykorzystania narzędzi elektronicznych. Opowiemy także o skutkach stosowania doręczeń elektronicznych oraz podmiotach zobowiązanych do ich stosowania.
Program
Program
1. Zakres regulacji ustawowej.
2. Doręczenia w postępowaniu administracyjnym.
3. Wyjaśnienie pojęć użytych w ustawie o doręczeniach elektronicznych.
4. Podmioty zobowiązane do stosowania ustawy.
5. Wyłączenia stosowania ustawy.
6. Obowiązek stosowania doręczeń elektronicznych.
7. Brak obowiązku doręczania elektronicznego.
8. Wpis do bazy adresów elektronicznych.
9. Adres do doręczeń i skrzynka do doręczeń.
10. Baza adresów elektronicznych.
11. Usługa elektronicznego doręczenia elektronicznego.
12. Wpływ na postępowanie administracyjne.
13. Dyskusja.
14. Zakończenie
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Jaroszewski
Prawnik, wykładowca, szkoleniowiec, praktyk, absolwent studiów na kierunku Prawo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego i europejskiego w Fundacji Prawo Europejskie oraz kierunku Gospodarka w Studium Prawa Europejskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako inspektor, kierownik wydziału prawnego urzędu miasta, prawnik oraz radca prawny w kancelarii radcy prawnego. Swoją wiedzę poszerzał, biorąc czynny udział w licznych seminariach
i konferencjach naukowych. Autor publikacji naukowych.
Specjalista z zakresu prawa administracyjnego, prawa gospodarczego, prawa samorządu terytorialnego.