Cel
Cel szkolenia
Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela, pragnących wykorzystać dodatki Excela – Power Query oraz Powe Pivot.
Korzyści:
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do optymalnego pobierania i przekształcania danych, kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym szybkie podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel oraz jego dodatków jakimi są POWER PIVOT i POWER QUERY uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:
- Automatycznie importować, analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego
- Budować zaawansowane raporty w oparciu o dane pobrane w Power Pivot czy Power Query
- Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w procesach analiz
- Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia
- Skutecznie prezentować informacje biznesową narzędziami oraz dodatkami Excela
Metody:
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.
Program
Program
Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:
1. Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela, instalacja dodatków2. Zarządzanie nazwami, deklarowanie nazw dynamicznych, szerokie wykorzystanie nazw zakresów3. Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:- Klasyczne narzędzia pobierania danych – MS Query - źródła danych Excela, kwerendy baz danych, pobieranie danych z różnych źródeł, pliki tekstowe, wykorzystanie Internetu
- Dodatek Power Query:
1. Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika.
2. Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych:ꟷ z pliku (m.in. Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
ꟷ z wielu plików jednocześnie, z danego folderu
ꟷ z zasobów sieciowych - strony internetowe
3. Przygotowanie danych:ꟷ Filtrowanie danych i Sortowanie danych
ꟷ Usuwanie oraz zachowywanie wierszy oraz kolumn
ꟷ Przekształcanie kolumn i wierszy
ꟷ Transpozycja danych
ꟷ Przekształcanie informacji tekstowych ( przycinanie, zamiana wielkości liter, dodawanie prefiksów i sufiksów, wyodrębnianie tekstu, itp.)
ꟷ Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku, itp.)
ꟷ Praca na liczbach (klasyczne operacje, zaokrąglanie itp.)
ꟷ Grupowanie i agregowanie danych
ꟷ Dzielenie kolumn oraz scalanie kolumn
ꟷ Tworzenie własnych kolumn niestandardowych, kolumny warunkowe, kolumny z przykładów, tworzenie kolumn opartych o daty, liczby lub tekst
4. Działania na zapytaniach:ꟷ Łączenie oraz scalanie zapytań
ꟷ Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
ꟷ Ustawienia ładowania danych
ꟷ Duplikowanie i odwołania do zapytań
ꟷ Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
ꟷ Powrót z Excela do danych w Power Query – dalsza edycja zapytań
1. Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika.
2. Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot:ꟷ Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe),
klasycznie Ctrl+C - Ctrl+V, z bazy danych
ꟷ Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
ꟷ Filtrowanie danych przy imporcie
ꟷ Wybieranie kolumn przy imporcie
3. Zarządzanie danymi w Power Pivot:ꟷ Widoki danych – widok diagramu
ꟷ Tworzenie modelu danych i hierarchii – budowanie i edycja relacji
ꟷ Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
ꟷ Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
ꟷ Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot
4. Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych:ꟷ zasady tworzenia tabel przestawnych
ꟷ Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej - Excel
ꟷ Tabela przestawna - różnice między dodatkiem Power Pivot a arkuszem Excel
ꟷ Łączenie pól z różnych źródeł w tabeli przestawnej, spłaszczona tabela przestawna
ꟷ Powrót i edycja do aktywnego modelu w Power Pivot
ꟷ Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych
ꟷ formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
ꟷ Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie – dynamiczna oś czasu
ꟷ Tworzenie, formatowanie, filtrowanie wykresów przestawnych
- Inne narzędzia analizy danych:
5. Sumy częściowe.
6. Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych:ꟷ dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
7. Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach.
8. tworzenie własnych dodatków.