Cel
Cel szkolenia
Przepisy kodeksu pracy zawierają szereg reguł i zasad, jakimi powinni kierować się pracodawcy i pracownicy przy zawieraniu umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Jedna z nowelizacji przepisów prawa pracy w 2023r. dotyczyła także szkoleń pracowników, na które są oni kierowani przez pracodawców. Czy podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników jest płatne przez pracodawcę? Umowa szkoleniowa z pracownikiem – kiedy trzeba ją zawrzeć z pracownikiem? Kiedy warto ją zawrzeć? Jak ją sformułować? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi na niniejszym szkoleniu.
Program
Program
1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
• Szkolenia i podnoszenie kwalifikacji na gruncie kodeksu pracy.
• Podnoszenie kwalifikacji – art. 17 k.p.
• Dostosowanie kwalifikacji pracowniczych do potrzeb pracodawcy.
• Obowiązek ułatwiania pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych (art. 103 (1) k.p.
• Zasada równego traktowania pracowników – niedyskryminacji w odniesieniu do możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
• Uprawnienia i obowiązki pracodawców/pracowników w związku z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych (art.103 (1) i następne kodeksu pracy).
• Urlop szkoleniowy.
• Przesłanki nabycia prawa do urlopu.
• Odpowiedzialność za nieudzielenie urlopu szkoleniowego.
• Zwolnienie z całości lub części dnia pracy, na czas niezbędny, by punktualnie przybyć na obowiązkowe zajęcia oraz na czas ich trwania.
• Pozostałe świadczenia dla pracowników.
• Pokrycie opłat za kształcenie.
• Pokrycie opłat za przejazd.
• Pokrycie opłat za podręczniki i zakwaterowanie.
• Interpretacje i stanowiska dotyczące przepisów.
2. Umowy szkoleniowe pomiędzy pracownikiem a pracodawcą
• Kwestie formalne umów szkoleniowych.
• Umowa szkoleniowa na gruncie kodeksu pracy a przepisy kodeksu cywilnego.
• Obowiązek zawarcia umowy.
• Treść umowy.
• Forma umowy.
• Wzory i przykłady umów.
3. Odpowiedzialność pracownika za rezygnację z podnoszenia kwalifikacji zawodowych albo przerwanie podnoszenia tych kwalifikacji
• Zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na podnoszenie kwalifikacji.
• Skreślenie z listy słuchaczy, a zobowiązanie pracownika do zwrotu kosztów szkolenia.
• Granice roszczenia pracodawcy o zwrot kosztów szkolenia.
• Koszty podatkowe a finansowanie nauki pracowników.
4. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych a czas pracy
• Polecenie pracodawcy uczestnictwa w szkoleniu.
• Szkolenia w dni wolne od pracy.
• Czas dojazdu pracownika do miejsca w którym odbywa się szkolenie.
Czas trwania szkolenia: 3 godz.
Prowadzący
Prowadzący
Anna Modzelewska

Prawniczka z bogatym doświadczeniem zdobytym w działach prawnych i renomowanych kancelariach. Ukończyła aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Obecnie prowadzi własną kancelarię prawną, gdzie kompleksowo wspiera swoich klientów. Specjalizuje się w udzielaniu porad prawnych, przygotowywaniu pism procesowych oraz opracowywaniu dokumentacji kadrowej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb klientów. Jako ekspertka w dziedzinie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, prowadzi różnorodne formy edukacji: szkolenia, wykłady, webinary oraz kursy. Jej oferta skierowana jest do przedsiębiorców, menedżerów, specjalistów HR, działów kadr i płac oraz księgowych. Łącząc wiedzę prawniczą z praktycznym podejściem, dostarcza uczestnikom nie tylko solidnej wiedzy teoretycznej, ale również narzędzi do skutecznego stosowania prawa w codziennej pracy.