Cel
Cel szkolenia
CEL:Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami prawa zamówień publicznych, w szczególności ustawą Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, których znajomość jest niezbędna do prawidłowego przeprowadzenia procesu udzielenia zamówienia publicznego.
KORZYŚCI:- Pozyskanie lub poszerzenie przez uczestników szkolenia posiadanej wiedzy z zakresu zamówień publicznych, w tym w zakresie obowiązujących regulacji prawnych, a także aktualnego orzecznictwa i opinii prawnych Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza ta pozwoli uczestnikom szkolenia uniknąć uchybień czy nieprawidłowości w procesie zamówieniowym;
- Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności przydatnych w codziennej pracy osób zawodowo zajmujących się zamówieniami publicznymi;
GRUPA DOCELOWA:Szkolenie adresowane jest do osób rozpoczynających pracę w zamówieniach publicznych, w szczególności pracowników komórek odpowiedzialnych za udzielanie zamówień, tj. członków komisji przetargowych, ale także do przedstawicieli obszarów merytorycznych zaangażowanych w proces zamówieniowy.
Program
Program
- Informacje podstawowe:
- akty prawne;
- podstawowe definicje;
- zasady udzielania zamówień publicznych;
- progi stosowania ustawy, kurs euro.
- Czynności przygotowawcze:
- RFI, wstępne konsultacje rynkowe, analiza potrzeb i wymagań;
- zasady sporządzania opisu przedmiotu zamówienia, kody CPV;
- szacowanie wartości zamówienia;
- wybór trybu udzielenia zamówienia;
- powołanie komisji przetargowej, oświadczenia z art. 56 Pzp.
- Specyfikacja Warunków Zamówienia:
- obligatoryjne i fakultatywne elementy SWZ;
- zasady wyjaśniania treści SWZ, sporządzanie dokumentów jednolitych i ich oznaczanie, zmiana ogłoszenia o zamówieniu;
- termin związania ofertą i zasady jego zmiany;
- otwarcie ofert, obowiązki informacyjne.
- Ocena ofert:
- zasady postępowania z ofertami od momentu ich otwarcia;
- weryfikacja podpisów;
- oświadczenia wykonawcy (wiedzy i woli) w ofercie;
- podstawy wykluczenia wykonawcy z postępowania (obligatoryjne, fakultatywne) samooczyszczenie;
- zasady składania ofert przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie, poleganie na zasobach podmiotów trzecich, podwykonawstwo;
- kryteria oceny ofert i ich wagi,
- omyłki w ofertach (rachunkowa, pisarska, inna) - zasady postępowania;
- odrzucenie oferty a wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu - różnice w zastosowaniu tych instrumentów;
- zakończenie postępowania: udzielenie zamówienia (zawarcie umowy) lub unieważnienie postępowania;
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
- forma umowy;
- obligatoryjne postanowienia umowy;
- klauzule abuzywne;
- kary umowne - zasady ustanawiania;
- zasady dokonywania zmian w umowie.
- Obowiązki informacyjne po zakończeniu postępowania:
- ogłoszenie o zawarciu umowy;
- ogłoszenie o wykonaniu umowy;
- raport z realizacji zamówienia.
- BHP pracownika jednostki zamówień publicznych:
- predyspozycje charakterologiczne, trening asertywności, „instynkt samozachowawczy” i radzenie sobie ze stresem;
- zasady prowadzenia korespondencji wewnątrz organizacji i zasady utrzymywania kontaktów z wykonawcami;
- współodpowiedzialność członków komisji przetargowej za powodzenie postępowania, harmonogramy działań, podział obowiązków, zasada ograniczonego zaufania;
- czytelność przygotowywanej dokumentacji;
- konsultacje z innymi specjalistami (grupy internetowe);
- odpowiedzialność dyscyplinarna i karna członków komisji przetargowej.