Cel
Cel szkolenia
Celem procesu rozwojowego dotyczącego Onboardingu jest zapoznanie jego uczestników ze skutecznymi technikami wprowadzenia pracownika po zakończonym sukcesem procesie rekrutacji i selekcji opiekunów Wprowadzenie efektywnego onboardingu w organizacji buduje poczucia przynależności do firmy, zwiększa identyfikację z pracodawcą, szybszej adaptacji nowych pracowników, a tym samym pracownicy szybciej samodzielnie realizują powierzone zadań w oparciu o swoje kompetencje.
Adresaci szkolenia:• kadra zarządzająca, pracownicy działów HR
Metodologia procesu rozwoju kompetencji:
• Mini wykład – 20 %
• Warsztat - 80 %
• Praca indywidualna i w grupach
• Szkolenie wg. Cyklu Kolba
Program
Program
Moduł I
Wprowadzenie do Onboardingu• Cele dla wprowadzenia Onbardingu w organizacji
• Wyjaśnienie kluczowych pojęć poprzez interakcję z uczestnikami
• Omówienia procesu rozwoju kompetencji o własne predyspozycje i kompetencje
• Onboarding jako jedna z kluczowych kompetencji dla kadry zarządzającej i działu HR
• Miejsce Onboardingu w kulturze organizacyjnej
• Opis stanowiska pracy przed rozpoczęciem Onboardingu
• Rola Budyego w Onboardingu
Moduł II
Kluczowe elementy i procesy Onboardingu • Zasady Onboardingu w oparciu o przepisy prawa pracy (formy zatrudnienia i aspekty prawne)
• Kiedy nowo zatrudniony pracownik może stać się sygnalistą?
• Rozmowa z nowym pracownikiem o jego celach rozwojowych (awans pionowy i poziomy)
• Podsumowanie ustaleń ze spotkania rekrutacyjnego
• Informacja o misji, wizji i strategii firmy oraz jej historii i planach na przyszłość
• Informacja o strukturze firmy i o celach działu, zespołu i stanowiska nowo zatrudnionego pracownika
• Omówienie metod i zasad oceny poziomów kompetencji pracowniczych podczas zatrudnienia
Moduł III
Kluczowe elementy i procesy Onboardingu c.d.• Przygotowanie pakietu szkoleń dla pracownika oraz zapoznanie go z funkcjonującą w organizacji dokumentacją (HR, Prawo pracy, Ochrona danych osobowych i tajemnicy służbowej, BHP, Schematy organizacyjne)
• Przeprowadzenie szkoleń przez osoby kompetentne
• Współpraca Budyego z nowo zatrudnionym pracownikiem
• Zasady wprowadzenia do organizacji dla osób nowo zatrudnionych w podziale na różnice pokoleniowe X,Y,Z
• Przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z opisem stanowiska pracy
• Spotkanie nowo zatrudnionego pracownika z mentorem i bezpośrednim przełożonym
• Wprowadzenie pracownika do zespołu
• Wdrożenie stanowiskowe
• Przygotowanie dokumentacji pracowniczej (akta osobowe, ewidencje czasu pracy)
Moduł IV
Podsumowanie• Zyski z Onboardingu i straty w sytuacji gdy nie jest wprowadzony lub źle wprowadzony
• Błędy podczas wprowadzanie Onboardingu
• Analiza poziomów zadowolenia pracownika po przeprowadzonym Onboardingu na podstawie wywiadu
• Analiza kompetencji i efektywności osób uczestniczących w Onboardingu
• Zakończenie szkolenia i podsumowanie
Prowadzący
Prowadzący
MIROSŁAW KOT
Menedżer i dyrektor zarządzający firmy doradczo szkoleniowej. Autor książki: Kompetencje Menedżera (Wydawnictwo Helion 2018 r.)
Pomysłodawca i współtwórca projektów szkoleniowych: ABC Trenera wewnętrznego, Trener biznesu, Akademia Managera oraz Akademia Zarządzania Lidera Biznesu.
Jako akredytowany coach i mentor zdobył ze swoimi klientami Diamenty Forbsa i Gazele Biznesu, natomiast w sporcie wraz ze sztabem trenerskim i hokeistami zdobył Puchar Polski I vice mistrzostwo Polski.
Wykładowca na studiach managerskich z zakresu: zarządzania, prawa pracy i coachingu m.in. w: Łazarski Warszawa, Uniwersytet Rzeszowski, Humanitas Sosnowiec. Przeprowadził ponad 2500 szkoleń z zakresu zarządzania oraz ponad 5000 godzin coachingu indywidualnego i zespołowego. Uwielbia podróże po świecie. Ze swoimi klientami pracował w Pekinie i Szanghaju, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Nowym Yorku i Los Angeles, RPA i Japonii.