Cel
Cel szkolenia
Szkolenie skierowane do:- Dyrektorów, kierowników, szefów zespołów i wszystkich, którzy na stałe lub okazjonalnie kierują zespołem
Szkolenie ma na celu rozwijanie następujących umiejętności:- Wzmocnienie skuteczności w codziennym zarządzaniu zespołem
- Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Stymulowanie motywacji zespołu
- Stworzenie i umacnianie poczucia przynależności do zespołu
Program
Program
Szkolenie jest symulacją działania, podczas której proponujemy: liczne ćwiczenia, odgrywanie scenek i ról, ćwiczenia praktyczne oparte o sytuacje, z którymi uczestnicy szkolenia spotykają się, na co dzień. Będzie również okazją do wykonania analizy własnego zespołu. Dzięki umiejętnościom zdobytym na tym szkoleniu, jego uczestnicy opracują plan
działania, który przyczyni się do zwiększenia motywacji i wyników osiąganych przez ich zespoły.
1. Rozwój potencjału zespołu
• Jak poznać motywacje i potencjał członków zespołu?
• Stawianie wymagań, jako narzędzie motywacji
• Analiza zespołu
2. Jak sprawować funkcję menedżera i być akceptowanym przez swój zespół?
• Wypracować autorytet
• Zachęcać do uczestnictwa i budować poczucie przynależności do zespołu
• Dostosować swój styl zarządzania do celów zespołu i profilu każdego z jego członków: zamiast wytycznych – delegowanie
3. Stworzenie klimatu motywującego do pracy
• Stymulowanie działań pracowników i zerwanie z rutyną
• Utrzymywanie członków zespołu w pozytywnym napięciu
• Zachęcanie do kreatywności i docenianie postępów
4. Motywowanie, na co dzień
• Umiejętność gratulowania sukcesu
• Sztuka słuchania i informowania: dobór właściwego tonu wypowiedzi
• Umiejętność przekonania do akceptacji ambitnych celów
• Analiza osiągnięć pracownika okazją do ponownego zmobilizowania go do dzia¬łania
• Jak zmobilizować do działania zespół, któremu brakuje motywacji?
• Szybkie techniki motywowania indywidualnego m.in. metoda Pantalona
5. Rozwiązywanie trudnych przypadków
• Umieć powiedzieć "nie" i podejmować niepopularne decyzje
• Umieć zareagować w przypadku niedostatecznych wyników
• Sposoby kierowania pracownikiem "rutyniarzem" lub słabo zaangażowanym
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Wieloletni konsultant zarządzania, coach i trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów doradczych i szkoleniowych.
Z wykształcenia filolog polski i teatrolog. Dyplomowany międzynarodowy trener zarządzania ( roczny kurs w Paryżu Cegos S.A. 2002) oraz mediator w organizacji ( Trop, roczna szkoła mediatorów 2013).
W swojej karierze zawodowej była naukowcem w CNRS w Paryżu, dyrektorem personalnym Carrefour Polska od jego wejścia na rynek polski do 3 tys pracowników, prowadziła francuską firmę pracy czasowej Ecco, rekrutowała oraz doradzała pracownikom w rozwoju ich kariery zawodowej, przez 10 lat była prezesem filii polskiej, międzynarodowej firmy doradczo szkoleniowej Cegos oraz partnerem zarządzającym Cegos SA Francja, gdzie prowadziła międzynarodowe projekty doradcze dotyczące m.in. restrukturyzacji zatrudnienia oraz projekty rekrutacyjne.
W latach 2005 -2009 współzałożyciel, członek zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych oraz jej wiceprezes. Kierowała też w ramach PIFS Komisją Jakości Rynku Szkoleń oraz stworzyła Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej.
Prowadzi działania doradcze i szkolenia w obszarze strategii HR, umiejętności kierowniczych i umiejętności osobistych. Zajmuje się szeroko rozumianą tematyką zarządzania wiekiem i różnorodnością w firmach. W psychologii biznesu zajmuje się m.in. zarządzaniem konfliktem w przedsiębiorstwie, motywacją, komunikacją, integracją zespołu i zarządzaniem zmianą.
Prowadziła również zajęcia na MBA HR w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im Ryszarda Łazarskiego z zakresu zarządzania zmianą oraz procesów zarządczych, w Wyższej Szkole Pedagogicznej TWP zajęcia z zakresu projektów innowacyjnych, prezentacji i autoprezentacji a także komunikacji werbalnej i niewerbalnej.