Cel
Cel szkolenia
O powodzeniu w realizacji danego projektu decydują jego uczestnicy, a kluczową rolę pełni tu kierownik. To on jest odpowiedzialny za zapewnienie odpowiednich zasobów ludzkich będących podstawą działania zespołu. On odpowiada za dobór właściwych osób, ocenę ich kompetencji nie tylko w zakresie technicznym, ale i interpersonalnym. Umiejętności w zakresie współpracy są ważnym wyznacznikiem przydatności do pracy w zespole, bo to one decydują o tym, jakie zasoby zastaną wniesione przez danego pracownika do pracy przy projekcie. Stąd niebagatelne znacznie kompetencji kierownika w zakresie doboru, oceniania, motywowania i rozwijania członków zespołu w sytuacji, gdy dysponuje on skromniejszymi środkami oddziaływania i krótszym czasem w porównaniu z bezpośrednimi przełożonymi. Istotne to szczególnie, gdy nie pełni on w organizacji roli kierownika zespołu.
Cel szkolenia: Szkolenie dostarcza wiedzy na temat budowania i rozwoju zespołów, zależności w zespole, komunikowania się w sytuacjach kryzysowych oraz prowadzenia efektywnych spotkań. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać zachowania charakterystyczne dla różnych ról pełnionych w zespole. Zrozumieją różnice między członkami zespołów z różnych pokoleń. Uświadomią sobie swój ogromny wpływ na poziom motywacji podległych pracowników.
Żaden projekt nie uda się bez ludzi.
Program
Program
1. Doświadczenie pracy zespołowej – symulacja biznesowa
2. Ja lider zespołu
- Moje kompetencje i rola
- Zależności pomiędzy członkami zespołów, powiązania, relacje, schematy współpracy – jak ułożyć współpracę
3. Zespół
- Fazy rozwoju zespołu i rola lidera w każdej fazie
4. Ludzie w zespole
- Role zespołowe wg teorii Belbina – jak skorzystać z róznorodności
- Pokolenia w zespole – jak wykorzystać mocne strony pokoleń
5. Jak zacząć pracę w zespole – formowanie zespołu
- Zasady współpracy i kontrakt
- Schemat komunikacji w projekcie
- Podziała zadań i odpowiedzialności - matryca
6. Jak poradzić sobie z trudnościami w zespole?
- Przyczyny powstawania sytuacji kryzysowych w zespole
- Rodzaje konfliktów
- Strategie i style rozwiązywania sytuacji konfiktowych
7. „Dowieść do celu”, czyli co kierownik powinien wiedzieć o kontrolowaniu i motywowaniu
- Jak wzbudzać zaangażowanie pracowników?
- Feedback
- Linia interwencji – co, jeśli komunikacja nie wystarcza?
8. Współdziałanie, czyli jak delegować i rozwijać zespół?
• Jakie zadanie delegować?
• Komu delegować zadania?
• Jak delegować?
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Kamińska

Trener od 2001r., coach i konsultant w biznesie w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w jednej z największych firm rentalowych w Polsce oraz wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku i Gdyni (Katedra Zarządzania). Posiada Certyfikaty Trenerskie I i II stopnia nadane przez Szkołę Specialist and Friends oraz certyfikat Szkoły Trenerów TROP. Jest certyfikowanym coachem narzędzia do profilowania zawodowego Insightfull Profiler 121IP. Od 2006 roku świadczy usługi konsultingowe w zakresie strategicznego HR. Wspiera organizacje w tworzeniu i implementacji procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi szkolenia i warsztaty w tym zakresie. Główną specjalizacją jest szeroko pojęte zarządzanie zasobami ludzkimi oraz zarządzanie zespołami – rozwój kompetencji menedżerskich. Na poziomie organizacji przygotowuje i prowadzi szkolenia z rekrutacji i selekcji, adaptację pracowników, motywacji i rozwoju, oceniania pracy, tworzenia ścieżek karier. Prowadzi zajęcia głównie z menedżerami z zakresu budowania i zarządzania zespołami pracowniczymi, a także warsztaty rozwoju kompetencji osobistych, takich jak komunikacja interpersonalna, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, kreatywność, efektywność osobista i wystąpienia publiczne.
Drugą specjalizacją są szkolenia w zakresie technik sprzedaży i negocjacji handlowych, telemarketingu, obsługi klienta, kontaktów z klientami kluczowymi firm. Jako konsultant wspiera firmy w tworzeniu własnych standardów obsługi klienta.