Nieprzypisane (39)

18 październik 2019

Szkolenia wewnętrzne

Napisane przez

Wraz z Nowym Rokiem weszły w życie nowe przepisy obowiązujące w Kodeksie Pracy 2020.

 

Najważniejsze z nich to:

 

  • Wzrost płacy minimalnej ( z 2.250 na 2.600 zł brutto)
  • Wzrost minimalnej stawki godzinowej dla określonych umów cywilnoprawnych (z 14,70 na 17,00 zł brutto)
  • Podwyżki dla nauczycieli, ratowników medycznych
  • Pracownicze Plany Kapitałowe 2020 – dla firm zatrudniających od 50 do 250 osób
  • Nowe przepisy antymobbingowe i RODO – większa ochrona
  • Zmiany w urlopach macierzyńskich

 

Zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach. Wykładowcy, z którymi współpracujemy to Eksperci z doświadczeniem zawodowym i szkoleniowym, byli i obecni pracownicy PIP, radcowie prawni, prawnicy.

 

Zorganizujemy szkolenia wewnętrzne dla Państwa pracowników. Przed realizacją szkolenia skupiamy się głównie na zbadaniu potrzeb szkoleniowych firmy, przedstawimy program dopasowany do oczekiwań, zaproponujemy rozmowę telefoniczną z trenerem. W dniu szkoleniowym zapewnimy niezbędne materiały a po szkoleniu pomoc i wsparcie w razie dodatkowych pytań.

 

W ramach współpracy otrzymacie Państwo od nas:

 

  • aktualną dawkę wiedzy
  • szkolenie dopasowane do oczekiwań
  • konkurencyjne ceny oraz gwarantowaną jakość szkoleń

 

Już dziś zapytaj o niezobowiązującą ofertę.

 

Z pozdrowieniami,

Iwona Charzewska

 

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

 

Odpowiadając na pilną potrzebę naszych klientów oraz wymogi formalne nakładane na pracodawców, przygotowaliśmy ofertę szkolenia z zakresu zapobiegania i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.

 

Art. 943. § 1 Kodeksu pracy zobowiązuje pracodawców do podejmowania wszelkich działań, które mają na celu zapobiegać zjawiskom mobbingu. Antymobbingowe prawo wewnętrzne organizacji to tylko jedno z takich działań. Operacjonalizacja tego prawa to kolejne wyzwanie, na które składają się m.in.: sposoby zarządzania personelem oraz kreowanie odpowiedniej etyki i kultury organizacyjnej firmy.

 

Oferowane Państwu szkolenie w formule "in-company" dostarcza praktycznej wiedzy i narzędzi ochrony przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy oraz trybu postepowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla kadry menedżerskiej, działów HR i pracowników firm, a także kadry kierowniczej i personelu administracji publicznej.

 

Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się m.in.:

 

  • czym jest, a czym nie jest mobbing i dyskryminacja,
  • jakie są przyczyny mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy (uwarunkowania indywidualne vs społeczno – kulturowe),
  • co odróżnia zachowanie asertywne od zachowań dyskryminujących i mobbingu,
  • jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed menedżerami,
  • jak komunikować polecenia służbowe oraz egzekwować ich wykonanie w sposób asertywny i zgodny z zakresem odpowiedzialności danego kierownika,
  • jak wygląda psychologia mobbingu (ofiara i sprawca mobbingu),
  • czym jest tzw. zespół kozła ofiarnego i jaki sposób egzekwowania poleceń służbowych to zachowanie dyskryminujące, a jaki nim nie jest,
  • jak w praktyce przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji

 

Zapraszamy do kontaktu w celu otrzymania oferty skrojonej na miarę potrzeby Państwa organizacji.

 

Dodatkowo, zapewniamy kompleksowe wsparcie doradcze w zakresie audytu procedur, badania kultury organizacji, badania kompetencji managerów w zakresie rozwiązywania problemów związanych z incydentami MDM, opracowanie procedur przeciwdziałania mobbingowi (przygotowanie dokumentacji) oraz stałe wsparcie doradcze. W tym zakresie zapraszamy do konsultacji naszej oferty usług doradczych.

Szkolenia z komunikacji w firmie

 

Wprowadzanie zmian w firmie, współpraca w zespole i zarządzanie konfliktem, rozmowy menedżerskie: feedback, rozmowa dyscyplinująca, promowanie talentów, szkolenie innych, rozmowy rekrutacyjne, zwalnianie pracowników, a nawet zarządzanie plotką - każdy z tych obszarów wymaga umiejętności komunikowania się i zarządzania komunikacją. I nie jest to wiedza intuicyjna, nie „będzie jak będzie”, a problemy wewnątrz organizacji wynikają najczęściej z braku umiejętności komunikacyjnych właśnie: od wysokiej rotacji i konfliktów w zespole, przez opór przed zmianą i spadek efektywności, aż po elementy skrajne jak np. oskarżenia o mobbing.

 

Każdemu z tych problemów pomożemy zapobiec lub go rozwiązać za pomocą uszytych na miarę szkoleń. Najpopularniejsze zagadnienia, które wynikają z badań potrzeb klientów i wokół których nasi trenerzy najczęściej budują dla Państwa szkolenia, to:

 

  • Komunikacja w zespole w czasie zmiany.
  • Współpraca zespołowa.
  • Zmiana postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju).
  • Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zmianą oraz rozwiązywaniu konfliktów osób o różnych typach osobowości.
  • Przedstawienie możliwych taktyk działania i komunikowania w sytuacji konfliktu.
  • Trudne rozmowy menedżerskie - dyscyplinująca, motywująca, kompetencyjna.
  • Zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę.
  • Coachingowy styl zarządzania.
  • Feedback.
  • Delegowanie.

 

Nie jest to lista wyczerpana, a warsztat dedykowany może być także podzielony tematycznie i zawierać dodatkowe zagadnienia z innych obszarów, jak np. trening asertywności lub działania operacyjne menedżera.

 

Metodologia naszych szkoleń - w zależności od potrzeb grupy oraz celów do osiągnięcia, nasi trenerzy elastycznie przeplatają metody szkoleniowe:

 

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Analiza case studies
  • Testy autodiagnostyczne i testy osobowości

 

Zapraszamy także do poznania oferty naszych szkoleń otwartych.

 

Zarządzanie i przywództwo

 

W czasach dynamicznych zmian pokoleniowych oraz nowości technologicznych, przedsiębiorstwa muszą dostosować się do trendów i tendencji w sposobie funkcjonowania. Umiejętności zarządcze i przywódcze kadry kierowniczej poddawane są ciągłej presji. W zależności od rozpoznanej potrzeby oraz celów organizacji i jej poszczególnych zespołów, jesteśmy w stanie zaproponować szkolenia i warsztaty uszyte na miarę.

 

Najpopularniejsze zagadnienia, które wynikają z badań potrzeb klientów i wokół których nasi trenerzy najczęściej budują dla Państwa szkolenia, to:

 

  • Zarządzanie zmianą w organizacji: etapy zmiany, lider w zmianie a zespół, poziomy akceptacji i zaangażowania w zmianę, skuteczność zmiany
  • Expose szefa
  • Autorytet lidera
  • Budowanie zespołów
  • Style zarządzania
  • Zarządzanie różnorodnością
  • Różnice międzypokoleniowe
  • Komunikacja i współpraca z uwzględnieniem pracy w zespołach zdalnych, rozproszonych
  • Trudne rozmowy menedżerskie - dyscyplinująca, motywująca, kompetencyjna
  • Rozwiązywanie konfliktów
  • Jak zwalniać
  • Jak dawać feedback
  • Zarządzanie sobą w czasie i zarządzanie priorytetami
  • Coaching w zarządzaniu

 

Nie jest to lista wyczerpana, a warsztat dedykowany może zawierać dodatkowe zagadnienia z innych obszarów, jak np. trening asertywności lub umiejętności komunikacyjnych.

 

Metodologia naszych szkoleń - w zależności od potrzeb grupy oraz celów do osiągnięcia, nasi trenerzy elastycznie przeplatają metody szkoleniowe:

 

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Analiza case studies
  • Testy autodiagnostyczne i testy osobowości

 

Zapraszamy także do poznania oferty naszych szkoleń otwartych.

 

 

 

Trening asertywności dla menedżerów

 

6 zasad odmawiania, 12 zasad asertywności, 10 sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach – pigułki narzędziowe w powszechnie dostępnych publikacjach dotykają jedynie wierzchołka góry lodowej tematów wrzucanych do szuflady z napisem „asertywność”. Ofertę merytoryczną naszych szkoleń zawsze uszyjemy na miarę faktycznych Państwa potrzeb, ponieważ w zależności od indywidualnej sytuacji menedżera, kontekstu jego pracy oraz celów, które są przed nim stawiane, trening zachowań asertywnych może się różnić i ewoluować.

 

Najpopularniejsze zagadnienia, które wynikają z badań potrzeb klientów i wokół których nasi trenerzy najczęściej budują dla Państwa szkolenia, to:

 

  • Istota, zasady i prawa asertywności w sytuacjach zawodowych.
  • Jak dbać o interesy własne i innych.
  • Asertywność wobec autorytetów i przełożonych vs asertywność wobec podwładnych.
  • Konstruktywne wyrażanie swojego zdania bez wywoływania konfliktu.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
  • Rozpoznawanie charakteru rozmówcy, adekwatny przekaz i odbiór informacji, dostosowanie strategii bezpośredniej do rozmówcy.
  • Jak mówić „nie” w sytuacjach stresujących.
  • Asertywne wyrażanie próśb.
  • Jak kierować a nie rządzić czyli asertywna komunikacja a asertywne delegowanie zadań pracownikom.
  • Jak komunikować się z szacunkiem z pracownikami - znaczenie feedbacku wg. typologii Blancharda.

 

 

Nie jest to lista wyczerpana. Nasza kadra trenerska stale proponuje nowe podejście do tematyki asertywności i personalizuje szkolenia według wymagań klienta. Warsztat dedykowany może być także podzielony tematycznie i zawierać dodatkowe zagadnienia z innych obszarów, wspierających np. umiejętności komunikacyjne i działania operacyjne menedżera.

 

 

Metodologia naszych szkoleń – w zależności od potrzeb grupy oraz celów do osiągnięcia, nasi trenerzy elastycznie przeplatają metody szkoleniowe:

 

  • Wykład interaktywny
  • Praca indywidualna
  • Dyskusja moderowana
  • Analiza case studies
  • Testy autodiagnostyczne i testy osobowości

 

Zapraszamy także do poznania oferty naszych szkoleń otwartych.

 

Szkolenia kadrowe mają na celu zaprezentowanie zagadnień kadrowo-płacowych w aspekcie obowiązujących przepisów w zakresie prawa pracy, kadr, płac, ubezpieczeń społecznych, zasiłków czy przepisów dotyczących cudzoziemców i ich zatrudniania na terenie Polski. Nasi wykładowcy to praktyczne podejście do zagadnień z tematyki kadr i płac. Nasza oferta to warsztaty otwarte jedno lub dwudniowe jak również kursy i szkolenia wyjazdowe. Szeroki zakres tematyczny i doświadczenie prelegentów gwarantuje uczestnikom nie tylko zdobycie wiedzy teoretycznej, lecz także pozwala wykorzystać ją w praktyce.

 

Polecamy szkolenia z tematyki kadr i płac

19 grudzień 2018

Ochrona Danych Osobowych (RODO)

Napisane przez

Nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych RODO weszło w życie 25 maja 2018 roku. Nowych obowiązków jest bardzo dużo i nie można ich lekceważyć, bo o błąd czy zagrożenie karą nie trudno. Aby dopełnienie obowiązków w zakresie RODO przebiegło w Państwa firmie sprawnie, proponujemy wykonanie kompleksowej usługi doradztwa w zakresie audytu dokumentacji zawierającej dane osobowe pod kątem zgodności z prawem oraz zmian wprowadzanych od maja 2018 roku, a także kompleksowego wdrożenia RODO.


Oferujemy Państwu:

  • audyt dokumentacji danych osobowych,
  • audyt zgodności z RODO,
  • weryfikację i kontrolę poprawności dokumentacji Polityki Bezpieczeństwa Informacji, Instrukcji Zarządzania Systemami Informatycznymi
  • bieżące wsparcie merytoryczne w trakcie kontroli UODO
  • przejęcie funkcji IODO

 

Zapraszamy do kontaktu, chętnie przygotujemy Państwu niezobowiązującą ofertę.

16 grudzień 2018

Szkolenia program Płatnik

Napisał

Szkolenia z obsługi programu Płatnik adresowane są do osób pracujących w działach kadrowo-płacowych. Program Płatnik jest niezbędnym elementem pracy każdego specjalisty zajmującego się problematyką kadrowo-płacową, a jego prawidłowa obsługa gwarantuje zmniejszenie liczby nieprawidłowości przekazywanych do Zakładu Ubezpiczeń Społecznych. Nasze szkolenia z tej tematyki realizujemy na różnych poziomach zaawansowania.

 

Szkolenia program Płatnik

 

16 grudzień 2018

Szkolenia umowy cywilnoprawne

Napisał

Szkolenia umowy cywilnoprawne przeznaczone są dla pracowników działów kadr i płace. Mają za zadanie pogłębienie i ugruntowanie wiedzy na temat obowiązujących przepisów dotyczących umów cywilnoprawnych. Przedstawimy zasady zawierania, rozliczania a także różnice mięzy umowami zlecenie a umowami o dzieło. Omówione zostaną również zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym od umów cywilnoprawnych.

 

Szkolenia umowy cywilnoprawne

TYTUŁ I MIEJSCE SZKOLENIA TERMIN I CENA
Zmiany w zatrudnieniu pracowników w 2025 roku

Stacjonarne      Turcja, Kusadasi
  30.05.2025         06.06.2025

        7290.00 + VAT
6490 + VAT

Jak przygotować się do wdrożenia PPK? Polecamy nasze usługi doradcze oraz szkolenia otwarte i zamknietę.


Przypominamy, że przyłączenie do programu jest obowiązkowe dla pracodawców i jednocześnie dobrowolne dla pracowników. Poniżej zamieszczamy podstawowe informacje na temat przestąpienia do PPK.

 

Czym są Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)

PPK to program oszczędnościowy regulowany ustawą z dn. 04 października 2018 r., który automatycznie obejmie pracowników pracodawcy, którzy odprowadzają składki emerytalno-rentowe.


Dla kogo PPK

Program automatycznie obejmie pracowników w wieku od 18 do 54 lat, osoby wieku pomiędzy  55 a 69 lat będą mogli uczestniczyć po złożeniu oświadczenia woli.

 

Od kiedy obowiązują PPK

W pierwszej kolejności do programu bo już od 1 lipca 2019 r. przystępują firmy zatrudniające (w dniu 1 stycznia 2019 r.)  powyżej 250 osób;  od 1 stycznia 2020 r. firmy zatrudniające od 50 do 249 pracowników;  od 1 lipca 2020 r. firmy zatrudniające min. 20 pracowników; od 1 stycznia 2021 r. - pozostali oraz jednostki sektora finansów publicznych.

 

Wysokość składek na PPK

  • Składka pracownika na PPK będzie wynosić minimum 2% wynagrodzenia, a składka pracodawcy minimum 1,5% wynagrodzenia
  • Wpłata podstawowa finansowana przez pracownika tzw. składka podstawowa ma wynosić 2 proc. wynagrodzenia. Możliwość zwiększenia o dodatkowe 2 proc. wynagrodzenia tzw. składka fakultatywna
  • Składka podstawowa pracodawcy będzie wynosić 1,5 proc. wynagrodzenia. Możliwość zwiększenia o dodatkowe 2,5 proc. wynagrodzenia tzw. składka fakultatywna
  • Maksymalna wpłata na jednego pracownika będzie mogła wynosić 8 proc.
  • Dotacja z budżetu tzw. opłata powitalna 250 zł oraz coroczna dopłata w wysokości 240 zł

 

PPK czy PPE?

Przepisy ustawy nie będą obejmować podmiotów, które w dniu 1 lipca 2019 roku będą prowadzić PPE oraz odprowadzać składki podstawowe w wysokości co najmniej 3,5% wynagrodzenia dla co najmniej 25% osób zatrudnionych.

Istnieje możliwość równoległego prowadzenia zarówno PPK jak i PPE. Pracodawca pozostawia pracownikowi możliwość wyboru opcji.

 

Kary za niewprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Pracodawca, który nie dopełni obowiązku zawarcia umowy o PPK w ustalonym terminie podlega karze grzywny w wysokości do 1,5% całego funduszu wynagrodzeń.

Karze grzywny w wysokości od 1 000 zł do 1 000 000 zł podlega pracodawca, który nie zawrze umowy o prowadzenie PPK, nie będzie dokonywać wpłat na PPK, nie będzie prowadził stosownej dokumentacji lub będzie podawał nieprawdziwe dane w sprawie PPK.

 

Rezygnacja z PPK

Pracownicze Plany Kapitałowe są programem dobrowolnym, dlatego jest  możliwość zrezygnowania. W tym celu konieczna będzie deklaracja rezygnacji z PPK.

 

Jak wybrać instytucję finansową dla PPK ? Kto i kiedy powinien przystąpić ? Z kim rozmawiać o PPK w firmie? Jak w praktyce wprowadzić PPK w firmie? Zleć wdrożenie Pracowniczego Planu Kapitałowego specjalistom. Skorzystaj z naszej oferty!

 

Oferujemy całościowe doradztwo prawne w zakresie wdrożenia Pracowniczego Planu Kapitałowego. Zakres prac w ramach wdrożenia PPK/PPE:

  • opracowanie harmonogramu utworzenia PPK/PPE,
  • przygotowanie i wypracowanie odpowiednich dokumentów oraz ich wzorów, związanych z utworzeniem i prowadzeniem PPK lub PPE, w szczególności regulaminu wyborów reprezentacji pracowników, oświadczeń, wniosków oraz innych dokumentów,
  • szkolenie z zakresu PPK/PPE (min. 5h godzin szkolenia),
  • pomoc w zakresie wyboru instytucji finansowej
  • negocjacje (pomoc w negocjacjach) z wybraną instytucją finansową,
  • udział w spotkaniach i negocjacjach ze stroną społeczną,
  • opiniowanie projektów umów o zarządzanie PPK/PPE, przygotowanych przez wybraną instytucję finansową oraz porozumień związanych z umową o zarządzanie PPK/PPE,
  • opracowanie zmiany stosownych aktów prawa wewnętrznego w sytuacji podjęcia decyzji dotyczącej zróżnicowania wysokości wpłat dodatkowych dokonywanych do PPK/PPE,
  • bieżące konsultacje w ramach tworzenia PPK/PPE do momentu podpisania umowy o prowadzenie PPK, ewentualne dalsze konsultacje będą podstawą do naliczenia dodatkowego wynagrodzenia,
  • wyjaśnienie problematyki ochrony danych osobowych w związku z utworzeniem i prowadzeniem PPK/PPE.

 

 

Szkolenia z zakresu PPK

 

Podczas szkoleń dotyczących pracowniczych planów kapitałowych nasi prelegenci przekażą niezbedną wiedzę dla pracodawców z tego zakresu. Dowiedzą sie Państwo jakie są założenia, cel wprowadzenia reformy, zasady uczestnictwa pracowników oraz los środków w ramach PPK. Szkolenia Pracownicze Plany Kapitałowe to atrakcyjne kompendium dla zarządów i pracowników działów kadr zasad tworzenia i oszczędzania w ramach PPK. Nasze warsztaty ułatwią Państwu sprawne przygotowanie się do nowych ustawowych wymogów i wyzwań w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych . Nasze warsztaty na Państwa życzenie oferujemy również w formie szkoleń zamkniętych.

 

Zobacz jak w praktyce wyglądają nasze warsztaty w wersji online. Zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach online

 

{source}
<center><iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/IQ6mWOithJM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe></center>
{/source}

 

Newsletter